2012. jún. 4.

Karnélküli csoda


      Jessica Cox egy ritka, ismeretlen genetikai okból karok nélkül született. Az édesapja arizonai, édesanyja fülöpszigeti. Jelenleg 29 éves:
      Mint gyerek, nem értette, miért nem fogadták be maguk közé a korabeli gyerekekek. „Hát olyan nehéz másnak lenni.” 
      Mindezek ellenére részt vett a különböző tevékenységekben, mint a torna, tánc és ének, gyakran igen nagy sikerrel. 
     Fiatalabb korában sokszor úgy érezte, csalódott, remegett, sírt karjainak hiánya miatt, azonban figyelmét és minden energiáját a sport felé fordította. 


           
      Jessica számára a szülei viselkedése a példakép, támaszt és erőt ad neki. 
      Anyám az én példaképem, mindig azt mondta, hogy megteheted mindazt, amit akarsz. Apám nem ejtett egy könnycseppet sem születésemkor, és így nem tartom magamat áldozatnak. Nehéz volt egy fogyatékkal élő gyermek apjának lenni. Ő volt az én támaszpillérem a nehéz pillanatokban, és ő volt az a személy, aki hozzásegített ahhoz, ami ma vagyok.


      Sokszor nagyon bántott, ahogy az emberek néztek rám, amikor mentem az utcán, vagy a lábammal ettem. De ők nem tanulták meg, hogy az ilyen esetekben pozitív oldalt lássák, hiányzott az optimizmus. 
      Hogy megtanultam autót vezetni, először annak volt köszönhető, hogy változásokat végeztek az autón. Én azonban úgy döntöttem, hogy megszüntetve a változásokat az autón, jobban megtanulom, és jelenleg engedélyezett számomra a korlátozás nélküli vezetés. 


Jessica szereti az autóját saját maga tankolni: 


Képes leírni 25 szót percenként, a haját ápolni, sminkelni, kontaktlencsét kezelni olyan könnyedén, mint bárki más:


      Jessica jelenleg 29 éves és 1,55 méter magas, és ő az első karok nélküli női pilóta a történelemben:


Néha a félelem  az ismeretek hiányából származik és az ismeretlentől. Amikor elkezdtem repülni rájöttem, hogy az én félelmem is attól van, hogy nem sokat tudtam a repülésről. 


2008 májusában Anyák Napján repült először egyedül, és a pólóján ez a felirat állt „Look Ma, No Hands!” („Nézd Anyu, kéz nélkül !”) 

      Jessica Cox a University of Arizona diplomás pszichológusa, nemzetközileg elismert tanúságtevő és szónok, az utóbbi nyolc évben tanácsadó és útmutató az amputált karú Gyermekek Nemzetközi Hálózatánál.
      Jessica sugárzó öröme, kiváló humorérzéke, hősiessége nagyon sok embert megihletett.
2011 márciusában találkozott XVI. Benedek Pápával:
        És a „Guinness World Record” érméjét a Szentatyának ajándékozta, amint ebben a rövid  videóban is látható:


Jessica az idén májusban férjhez ment, néhány felvétel az esküvőjéről:


 

Tudom, hogy nehéz lesz a családi életforma, de azt is tudom, hogy én egy jó anya leszek. A legnehezebb az lesz - mondja nevetve -, amikor a szülői dorgáláshoz szükség lenne a „szülői kézre”.

Forrás:
- az internet.
- Jessica Cox honlapja (a képre kattintva):



Nincsenek megjegyzések: